هزینه تعویض مفصل زانو + دریافت سکه و دستمزد پزشک

به طور خلاصه هزینه تعویض مفصل زانو شامل چند قسمت است:

دستمزد و هزینه شخصی پزشک (زیر میزی قدیم) که معمولا پزشکان حاضر شهرستانی بین 1 الی 2 سکه بهار آزادی جهت دستمزد به صورت شخصی دریافت میکنند. در تهران بین 50 الی 150 میلیون یا همان سکه هم دریافت میکنن. که باز این مورد بستگی به اسم و جایگاه پزشک داره. الیته پزشکان عزیزی هم وجود دارند که شرایط بیمار رو درک کنن و هزینه کمتر یا اصلا هزینه دریافت نمیکنند(لازم به ذکر است هزینه شخصی پزشک قبل از جراحی زانو دریافت میشود)
👈 حتما کامنت کنید که پزشک شما هم درخواست هزینه شخصی و دریافت سکه کرده است یا خیر

هزینه پروتز و مفصل مصنوعی زانو که بستگی به نوع و جنس پروتز دارد: پروتز زیمر یا دیپوی که بهترین نوع هستند بین 17 الی 30 میلیون که باز بستگی به قیمت دلار داره.

🔸 پروتز های ایرانی با توجه به نرخ و قیمتی که شرکت ارائه دهنده میدهد لحاظ می شود.

هزینه بستری در بیمارستان و تمامی خدمات یا مواردی مثل(رادیوگرافی، ازمایشات، اتاق عمل و… )  که طی مدت بستری لحاظ میشه. هزینه بیمارستان خصوصی در هر شهر یا استانی با توجه به خدمات و کیفیت بیمارستان ممکن متغییر باشه در بیمارستان خصوصی های اصفهان اگر بیمار یک شب بستری باشه بین 20 الی 30 و به ازای هر شب اضافه 30% به هزینه اضافه میشه. در تهران مبلغی بین 25 الی 40 میلیون طبق نر و پرداختی بیماران می باشد

که بیمه تکمیلی هزینه را تا حد زیادی تامین می‌کند. و البته هزینه‌های مربوط به بیمارستان بستگی به نوع بیمارستان و بیمه تکمیلی شما دارد.

شما هم اگر تجربه تعویض مفصل داشتید حتما در خصوص هزینه ها و بیمارستانتون کامنت کنید

هزینه درمان و دارو یا فیزیوتراپی بعد از عمل

با توجه به موارد ذکر شده و طبق نظر کاربران حداقل جمع کل هزینه عمل تعویض مفصل زانو  70 میلیون و حداکثر 150 برای یک زانو در بیمارستان های خصوصی می باشد.

هزینه جراحی زانو

تعویض مفصل زانو یک روش جراحی است که در مواردی که مفصل زانو دچار آسیب و تخریب شده است، استفاده می‌شود. این روش جراحی معمولا به عنوان روش درمانی نهایی در نظر گرفته می‌شود و در صورتی که درمان‌های دیگر اثربخش نباشند، پزشکان ممکن است به بیماران خود پیشنهاد تعویض مفصل زانو دهند.

علت‌هایی که ممکن است باعث تخریب مفصل زانو شوند عبارتند از: آرتروز زانو (یا آسیب مفصل زانو) که به مرور زمان باعث تخریب و سایش مفصل می‌شود، آسیب‌های ورزشی (مانند ترمزهای زیاد و ناهنجاری‌های اختلال از قبیل آسیب‌های رباط‌ها و درزهای زانو)، عفونت‌ها و آسیب‌های قدیمی.

یکی از علائم شایعی که ممکن است نشان دهنده نیاز به تعویض مفصل زانو باشد، درد مزمن و محدودیت حرکت در زانو است. در صورتی که بیمار دچار این علائم باشد و پزشک تصمیم به انجام عمل جراحی تعویض مفصل زانو گرفته باشد، باید با هزینه‌های مربوط به این روش جراحی آشنا شود.

هزینه تعویض مفصل زانو متفاوت است و بستگی به عوامل مختلفی دارد، برخی از این عوامل عبارتند از: محل جغرافیایی که عمل انجام می‌شود، مراکز درمانی و بیمارستان‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند، نوع و کیفیت مفصل مصنوعی استفاده شده، هزینه‌های مربوط به خدمات پس از عمل جراحی (مانند جلسات ترمیمی و فیزیوتراپی)، هزینه‌های مربوط به تست‌های قبل از عمل جراحی (مانند آزمایش خون و عکس‌برداری پیش از عمل) و هزینه‌های مربوط به بستری شدن در بیمارستان.

در بسیاری از کشورها، هزینه تعویض مفصل زانو تحت پوشش بیمه بهداشتی قرار می‌گیرد و بیمار می‌تواند بخشی از هزینه‌های مربوط به این روش جراحی را با پرداخت مبلغ بیمه خود تسویه کند. اما در برخی از کشورها، بیمه بهداشتی هزینه تعویض مفصل زانو را پوشش نمی‌دهد و بیمار باید هزینه کامل را پرداخت کند. همچنین، هزینه تعویض مفصل زانو در کشورهای مختلف نیز متفاوت است، به عنوان مثال در برخی از کشورها مانند آمریکا هزینه این روش جراحی بسیار بالا است در حالی که در برخی کشورها هزینه‌ها کمتر است.

در نهایت، برای افرادی که نیاز به تعویض مفصل زانو دارند، هزینه این روش جراحی مهم است و باید با هزینه‌های مربوطه آشنا شوند. همچنین، مشاوره با پزشک و بیمه‌گران می‌تواند در تصمیم‌گیری در مورد انجام این روش جراحی و پرداخت هزینه‌های مربوط به آن کمک کند.

 

 

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه